támad a karácsony

2013.12.19. 13:26

sam_3155_2304x1728_1387455154.jpg_2304x1728

Ezt csináltam ma délután.
Nem tudom mi van velem ("maga hülye vagy mi baja?!..."), sosem voltam az a nagy készüljünk-az-ünnepekre-díszítsük-fel-a-lakást-rénszarvassal-nyuszikával-fessünk-mézeskalácsot-süssünk-hímestojást fajta. Régi családi hagyomány, hogy nem nagyon foglalkozunk ilyenekkel. (Az egyik kedvenc sztorim, amikor egyszer egy családi jóbarátunk megelégelte, hogy sosincs nálunk karácsonyi világítás és felszerelt egy égősort a konyhánkba, aztán amikor augusztusban megint jött látogatóba döbbenten tapasztalta, hogy még mindig fent van... Anya meg mondta, hogy most már akár nyugodtan fenthagyhatjuk jövő karácsonyig, így is lett.)
Itt Kínában egyszer csak elkezdtek hiányozni ezek a dolgok. (Na nem a világítás, abból van bőven - a kolink kínai főnökeinek az az elképzelése a külföldiek ünnepi díszítési szokásairól, hogy minél több, annál jobb. A Tescoban sincs annyi mikulás, mint itt nálunk, a folyosónkon a plafon minden négyzetcentiméreréről kistányér méretű csillogó hópelyhek lógnak, az összes lépcsőkorlát különböző színű szalagoktól roskadozik. Gusztustalan, imádjuk.) De nincsenek otthoni ízek, illatok... Úgyhogy ma beszabadultam a szupermarketbe, vettem egy liter bort, cukrot, fahéjat meg szegfűszeget, lehet találgatni, hogy mi lesz belőle. És ha már úgyis volt szegfűszegem, fogtam két narancsot, és kegyetlenül teleszurkáltam őket, hogy még finom illat is legyen a szobámban.
Kicsit megijedtem azért magamtól... Mostanában radikális gondolkodásmód-beli változásokon megyek keresztül. És - meglepő módon - nem a karácsonyi készülődéshez való hozzáállás a legradikálisabb, de azért ez ma megcsapott. Ki tudja, talán egyszer nekem is lesz szép nagy családom, és sütök majd sok-sok mézeskalácsot a sok-sok gyerekemmel, és csinálunk belőle betlehemet, tevével. Meg E.T.-vel. :)

Na de - kedves barátaim -, aki részletesebben és személyesen szeretne hallani ezekről a bizonyos új dolgokról, az nemsokára megteheti (máramennyiben igényt tart a társaságomra). Egy hét múlva ilyenkor már a pekingi reptéren leszek, nagyon útban nagyon haza nagyon felé. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://csiqinhuangdao.blog.hu/api/trackback/id/tr105699449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása