kösz szépen 2.0...

2013.10.30. 15:59

Újabb nagy kihívás elé állítottak, csak most van időm felkészülni rá, és legalább megkérdezték, hogy akarom-e. Igent mondtam. Ezzel a következő 5 hétre eléggé megcsináltam magamnak a programot.

December 10-13-ig rendeznek Hebei tartomány fővárosában, Shijiazhuangban egy külföldieknek szóló kínai nyelvi versenyt. A vezető tanárunk négy embert választott ki, hogy képviseljék az iskolát ezen az eseményen: a koreai, a spanyol és az indiai lányt, valamint engem. (Fun fact: rajtam kívül mindhárom csajnak kínai mesterszakos diplomája van. Én meg itt vicceskedek alapszak másodév után...)

A verseny három részből áll.
Mondani kell egy 5 perces beszédet - ezen pár hete még kiakadtam volna, most gyerekjátéknak tűnik a többihez képest. Nem lesz vele gond.
Diktálás után karakterek írása - HSK 5-ös szinten. Májusban vizsgáztam 4-esen, ami 1200 szavas szókincset jelent. Az 5-ös szinten 2500 szót tud az ember, elvileg. Még jó, hogy körülbelül egy hónappal ezelőtt nekiláttam, hogy majd szépen lassan fokozatosan megtanulom az 5-ös anyagot, hátha valamikor jövőre elmegyek nyelvvizsgázni... Változott a terv: egy hónap alatt be kell hozni a kb. 1000 szavas lemaradást. Hajrá Csicsi... (Nem vagyok naiv, nyilván nem tudom megtanulni az összeset egy hónap alatt... De azért megteszek minden tőlem telhetőt.)
A harmadik rész a kedvencem: 50 régi kínai vers megtanulása fejből. Ez azért vicces, mert attól, hogy a modern kínait érted és beszéled, ha eléd raknak egy pár száz éves verset, jó eséllyel fogalmad sem lesz, miről szól. Más karaktereket használnak, máshogy fejezik ki a dolgokat, kihagynak szavakat, szóval költészetet művelnek, ami szép és jó, csak bazinehéz. No nem baj, nem túl hosszúak, napi kettőt bemagolok, elég hamar megleszek vele... A mai kettőt már megtanultam, eddig oké, csak kíváncsi vagyok, mennyire fogom összekeverni a holnapi kettővel.

A nyelvi partnereim nagyon kedvesek voltak megint, mindenféle segítségről biztosítottak, szükségem is lesz rá. Legelőször is el kell magyarázniuk az összes vers tartalmát, utána szavakat gyakorolni, a beszédemet csiszolgatni... Jó, hogy nem vagyok egyedül.

Szóval lehet nekem szurkolni majd! Biztos nagy kaland lesz, elutazunk 4 napra a tízmilliós tartományi fővárosba, és találkozunk sok-sok Kínában élő/tanuló külföldivel... Ezért megéri ennyit gürcölni. (Mondom ezt az első napon. A következő 5 hét "ezt én nem bírom tovább csinálni" tartalmú hiszti-posztjait pedig majd ne tessék komolyan venni!)

Challenge accepted. :)

Update:
Tegnap elfelejtettek beszámolni róla, és ma is csak véletlenül tudtam meg, hogy ez a verseny sem más, mint az összes többi kínai verseny... Itt is szükségeltetik valami produkció. Negyedik feladat: add elő magad. Mindegy hogyan, csak legyen valami köze a kínai kultúrához. Ének, tánc, bűvészmutatvány, hangszeres produkció... Hoppá! Mégis okos vagyok, hogy magammal hoztam a hegedűmet :))) Máris van pár jó ötletem.

A bejegyzés trackback címe:

https://csiqinhuangdao.blog.hu/api/trackback/id/tr485606554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Farkas Tomi 2013.11.01. 21:20:16

Nem lesz egyszerű, de meg tudod csinálni..mint mindig :-)
süti beállítások módosítása